امروزه بستهبندی یکی از عوامل کلیدی در بازاریابی و فروش محصولات و همچنین خدمات رسانی می باشد و تاثیر بسیار مهمی بر موفقیت یک کسب و کار دارد. در این بخش قصد داریم تا ۶ تاثیر مهم بسته بندی بر فروش را معرفی و بررسی نماییم.
تاثیر بسته بندی بر رفتار مصرف کننده
برخی نظرسنجیهای انجام شده در این زمینه نشان میدهند که تقریباً ۸۰٪ از مردم در سراسر جهان، اگر بستهبندی یک محصول ضعیف باشد، آن را خریداری نمی کنند هر چقدر هم که به آن محصول نیاز داشته یا آن محصول برایشان مفید باشد. بنابراین بهتر است با طراحی یک بسته بندی خوب و مناسب با محصول خود اولین گام را در جهت جذب مشتری و افزایش سود بردارید.
علاوه بر این یک بسته بندی خوب و مناسب می تواند اعتماد مخاطبان هدف را به شما جلب کند و این آغاز داستان موفقیت شماست!
۶ تاثیر مهم بسته بندی بر فروش
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های یک بسته بندی خوب می توانید بر روی لینک کلیک کنید.
- حفاظت از محصول: یکی از مهمترین و اصلیترین وظایف بستهبندی حفاظت از محصول در برابر خطرات حمل و نقل، آسیبهای زمانی، رطوبت، گرد و غبار، نور خورشید و سایر عوامل محیطی است. یک بستهبندی مناسب میتواند از کاهش ضایعات و خسارات جلوگیری کرده و کیفیت محصول را حفظ کند.
- جذابیت بصری و تجربه مشتری: هیچ فرقی نمی کند که شما محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید یا در فروشگاه، بسته بندی اولین چیزی است که مشتریان آن را می بینند. این نکته را به یاد داشته باشید که زمان زیادی برای جلب توجه دیگران ندارید، مطالعات نشان می دهد که فقط ۱۰ ثانیه برای جذب مخاطب فرصت دارید.
بستهبندی میتواند با طراحی مناسب، استفاده از رنگها، لوگو و متنهای جذاب باعث جلب توجه مشتریان شود. این تجربه بصری میتواند تاثیر مثبتی بر تصمیم مشتری برای خرید داشته باشد و او را به خرید محصول شما وادار کند.
- اطلاعرسانی: بستهبندی میتواند اطلاعات مهمی در مورد محصول به مشتریان ارائه دهد. شما نمی توانید درباره هر محصول به طور جداگانه شروع به توضیح و تعریف کنید اما می توانید اطلاعاتی درباره مواد تشکیلدهنده، نحوه استفاده و یا نحوه بازیافت بستهبندی و همچنین مزایای محصول را بر روی بسته بندی آن چاپ کنید. این اطلاعات میتوانند در تصمیم مشتری برای خرید موثر باشند.
- ایجاد تمایز و برندسازی: یک بستهبندی منحصربهفرد و خلاقانه میتواند برند شما را از رقبایتان جدا کند و به شما این امکان را بدهد که برای مشتریان خود تمایزی قابل توجه ایجاد کنید.
توجه کنید که شما با بسته بندی خود فقط توجه خریدار را جلب نمی کنید بلکه او را کنجکاو خواهید کرد که از خود بپرسد "این چیست و چه کمکی به من می کند؟ و چه تفاوتی با محصولات مشابه دارد؟"
- ارزش افزوده: یک بستهبندی با کیفیت میتواند به محصول ارزش افزوده بدهد و بدین ترتیب مشتریان را به پرداخت قیمت بیشتر برای محصول شما وادار کند.
همانطور که اشاره کردیم، درصد بالایی از مردم خرید از برندهایی را ترجیح می دهند که از بسته بندی های مناسب و همچنین سازگار با محیط زیست استفاده می کنند. با استفاده از چنین بسته بندی هایی کسب و کار شما قابل اعتمادتر به نظر می رسد و شهرت شما افزایش می یابد!
- استراتژی بازاریابی: بستهبندی میتواند قسمت مهمی از استراتژی بازاریابی شما باشد. با یک بسته بندی مناسب می توانید یک واکنش عاطفی در فردی که محصول شما را خریداری یا دریافت کرده، ایجاد کنید. بدین ترتیب مطمئناً آن شخص دفعه بعد به دنبال محصول شما خواهد بود، زیرا احساس شادی را به یاد خواهد آورد.
تولیدکننده انواع بسته بندی های سفارشی
ما در ایپک اهمیت بسته بندی را در تأثیرگذاری بر تصمیم مصرف کننده برای خرید درک می کنیم، و بهمین خاطر با همکاری طراحان مجرب و ماهر، میتوانیم هر نوع جعبه بسته بندی سفارشی شما را تولید و تجربه هیجان انگیزی برای مشتریانتان به وجود آوریم.
ما می دانیم که چگونه تمام ایده های شما را از نظر طراحی و کیفیت بسته ها به واقعیت تبدیل کنیم. حتی اگر ایده ای ندارید، ما در کنارتان هستیم تا بهترین ها را برایتان رقم بزنیم!